Subject: FW: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Mar 2024 21:45:26 +0200

Tere,
Edastan registreerimiseks Laur Kõivule.

Parimat,

Tiit

From: Oleg Juskov <[email-masked]>
Sent: Monday, March 18, 2024 5:22 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Cc: Zoltan Asszonyi <[email-masked]>
Subject: RE: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla

Tere Tiit,

Vabandan vastusega viivituse pärast. Jõudsin nüüd selle muudatuseni, panin
dokid kokku.

Kahjuks ei olnud füüsiliselt võimalik antud lõigul tagada veel sügavamalt
kinniselt minekut. Eelmise kirja sees 21.09.2023 põhjused kirjeldatud.

Panin taotluse juurde ka pildid nii konteineri sisse, kui ka eraldi, et
oleks näha et ikka andmed geoloogia kaardi järgi ei ole õiged, paas algab
juba sügavusel alates 0,3m. Need uuringud olid veel koos arheoloogiga meil
tehtud.

Koopiasse panin ka puurimist teostava partneri, juhul kui tekkib küsimusi
siis selle kirjale vastuseks võiks ka neid esitada.

Lugupidamisega,

Oleg Juskov

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 5699 9586

Uustalu 2

Kose, EE75101            [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Harjumaa, Estonia     www.corle.ee <http://www.corle.ee>

From: Oleg Juskov
Sent: neljapäev, 4. jaanuar 2024 11:53
To: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla

Tere Tiit,

Head uut aastat!

Palun andke teada, kas manuses olev joonis oleks sobilik projekti
muudatuse registreerimiseks?

Lugupidamisega,

Oleg Juskov

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 5699 9586

Uustalu 2

Kose, EE75101            [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Harjumaa, Estonia     www.corle.ee <http://www.corle.ee>

From: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 18. oktoober 2023 11:01
To: Oleg Juskov <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla

Tere,
projekteerija on selles asukohas näinud ette puurkaevikuga erakinnistule
mineku:

Meie jaoks on oluline, et truubi põhjast jääks trass vähemalt 1 m
sügavamale nagu ristmevälja joonisel kujutatud, Veski tee 75 kinnistu
poolses servas min 1,5 m maapinnast ning meie objektiga rajatud
teerajatisi ei kahjustata/nende ehitamist ei takistata. St ristmevälja
vaates paremal pool teed on meie poolt aktsepteeritav 2,3 m sügavuse
asemel 1,5 m.

P.S. Teeobjekti geoloogia järgi on selles asukohas pae sügavus ca 1 m
maapinnast.

Vabandan hilise vastuse pärast.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhtivspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Oleg Juskov <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 21, 2023 4:50 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla

Tere Tiit,

Palun kooskõlastada trassi sügavuse muudatus, ning lubada vähemalt 1,5m
sügavusel antud kohal teeületust: 11185 Hüüru-Alliku-Saue tee - 2.825 km.

Antud kohal projekteeritud trass 2,2m sügavusel, seoses tuleva sadevee
kanalisatsiooni ehitusega, kuid tegelikult on teostatav vaid 1,5-1,6m
sügavusel.

Üle keskmiselt 1,5m sügavust ei ole võimalik tagada järgmistel põhjustel:

1.  Seda ruumi nö taga kaevikus (bussipeatuse elektriposti, sõidutee ja
kinnistu vahel) saavutada pole võimalik - olud sedavõrd kitsad. Kaevik
peaks

olema sellisel juhul min 2,5 m sügav, paekivi kõrgus ca 50 cm maapinnalt,
paes roksoniga kivi purustades oleks vaja kaevik olema lehtri kujuga
(teistmoodi

ei saa), kaeviku põhi peaks olema mõõtudega 2,3 x 0,7 m (et kaeviku põhjas
tööriistu käidelda) ehk kaeviku ülapiirid lõhuksid kõike
ümbruse(elektripost,

kinnistu aed, sõidutee, bussipeatus).

2. Kivis puurimiseks kasutatav puurpea on 1,6 m + adapter ehk ligi 2 m
meetrit pikk. Puurpea paindenurk on ca 3 kraadi, millega on võimalik

suunda valida ehk liikumine kivis puurimisel on äärmiselt piiratud.

3. Puurpea on sellise ehitusega, et temaga otse tagasi hülsstoru tõmmata
ei saa (vastupidiselt pehme pinnase töövahenditele nö "labidale" ja
vahetatava

"kolmhamba" kiirkinnitusele), see tähendab, et puurpea tuleb varrastest
lahti ühendada (hüdrovõtmetega, kaevikus), et seejärel kanali puhastaja ja
tõmbepea

koos hülsstoruga kinnitada (samuti kaevikus).

4. Lahendusena teiselt poolt puurida ei ole võimalik eraisiku kinnistu
tõttu.

5. Seega kõige optimaalseim variant on 1,5m, samas kõige sügavaim võimalik
sügavus, et projekteeritav sadevee kanalisatsioonile ette ei jääks. Kui
tee-ehitus käiku läheb, siis paigaldatakse trassid nii või naa lahtiselt
ja see annab kindluse side hülsist turvaliselt mööduda. Multitoru
kaitstakse 1250N kaitsetoruga.

6. Projekteeritud sadevee kanalisatsioonist sidevõrgu trass siis asub
ülevalt poolt, mis annab võimaluse ka ilma probleemideta kanalisatsiooni
toru paigaldada.

Üld sõnadega - ristmikul olukord keeruline, kuna antud lõigul ja
vajalikuks tegevuseks kitsad olud

Veski tee 75 aeda juures pilt:

Tänaseks kooskõlastatud sügavus:

Lugupidamisega,

Oleg Juskov

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 5699 9586

Uustalu 2

Kose, EE75101            [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Harjumaa, Estonia     www.corle.ee <http://www.corle.ee>